Nieuwtjes

Het laatste nieuws van Utrecht Marketing

Megabatterij (22-3-2018)
Nederland moet van het gas af en Utrecht loopt voorop in de transitie van energievoorziening van huishoudens. De plaatsing van de eerste binnenstedelijke megabatterij vond vorige week bij Jaarbeurs plaats. De installatie kreeg veel aandacht in de media en is onder meer terug te vinden bij RTLnieuws, BNREenVandaag en AD. Utrecht Marketing is betrokken geweest bij het opzetten en uitvoeren van de mediastrategie.

 

Nieuwe brochures (22-3-2018)
Om onder meer journalisten en touroperators te laten zien wat stad en regio Utrecht allemaal te bieden hebben zijn onlangs twee vernieuwde brochures verschenen. Welkom in Utrecht geeft met behulp van veel mooie foto’s, handige facts & figures en korte teksten een impressie van de stad en de regionale highlights. Utrecht voor Touroperators is volledig gericht op de travel trade-markt en toont waarom de regio een perfecte destinatie is.  

 

Locatie tour (22-3-2018)
Maandag doen meer dan veertig meeting- en eventplanners mee aan de vijfde editie van de Locatietour. Met als startpunt Kinepolis bezoekt de groep een aantal bijzondere eventlocaties in de Utrechtse binnenstad. Net als voorgaande edities organiseert het Utrecht Convention Bureau de Locatietour in samenwerking met Linda op Locatie. De tour zit inmiddels helemaal vol, maar er volgt ongetwijfeld een zesde editie. Daarover later dit jaar meer.

 

Congreshandboek (22-3-2018)
13 maart nam burgemeester Jan van Zanen het eerste exemplaar in ontvangst van Congressen in Utrecht. Dit hernieuwde handboek geeft een integraal overzicht van de congreslocaties in Utrecht stad en regio en is met name bedoeld voor wetenschappers, ambassadeurs van kennisinstellingen en hun ondersteuners die graag een internationaal congres in Utrecht willen organiseren, maar niet weten waar te beginnen. Benieuwd? Congressen in Utrecht staat nu online.

 

Toegankelijkheidsprijs (8-2-2018)
Het is van groot belang dat de stad voor alle mensen, met én zonder beperking, toegankelijk is. Wat ons betreft kan er geen aandacht genoeg zijn voor dit onderwerp. Graag wijzen wij dan ook op de Toegankelijkheidsprijs van de gemeente Utrecht die voor de vierde keer wordt uitgereikt. Bedrijven, instellingen en organisaties die zich op dit vlak inzetten en willen meedingen naar de prijs kunnen zich hier inschrijven. Let op: Doe dit voor 19 maart.

 

Toolkit (8-2-2018)
De vernieuwde Utrecht Toolkit is online. Brandmanager Max Trienekens heeft deze binnen Utrecht Marketing onder haar hoede. De site bevat ‘on brand’ afbeeldingen van Utrecht en de Utrechtse (stads- en regio) huisstijl. In de toekomst worden nog infographics, factsheets, brochures en persberichten toegevoegd. Handig als je materiaal nodig hebt voor online of offline middelen. Voor vragen, suggesties of toegang tot de huisstijl, mail gerust.